Saltar ao contido

ENTREVISTA: FEDERICO FERNÁNDEZ E GERMÁN GONZÁLEZ

15 Xuño 2016

Fernandez&Gonzalez

Aparcaron os mandos da “Balea” e cambiaron por roupa cómoda os traxes amarelos que viste a tripulación do seu enxeño mecánico sumerxible. Federico Fernández e Germán González explicáronlles aos escolares do CEP Marcos da Portela os pormenores do artiluxio que plasmaron nun mural despregable onde non falta detalle: sala de control, cociña, horta, ximnasio, habitacións…

Home balea 2

Como se vos ocorreu a idea de “Balea”.
F. Fernández: Aparte de ser ilustrador, tamén teño obra pictórica. Hai anos fixen unha serie sobre uns robots moi grandes movidos por un mecanismo de corda. Esa serie titulouse “Tecnoloxía arcaica”, é dicir, tecnoloxia vella. Esa imaxe trasládanos ao século XIX, ao mundo de Xulio Verne, que me gustaba moito cando era pequeno. Como na miña faceta de ilustrador fago libros infantís, dándolle voltas pensei: por que non levar a un libro esa idea da tecnoloxía arcaica? Entón empecei a facer bosquexos do que, nun principio, non ía ser unha balea senón un robot con personaxes dentro. Para xogar con ese formato horizontal e rectangular, ocorréuseme facer unha especie de barco que tivera esa forma de balea, tan atractiva.

En que vos inspirastes para que unha balea mecánica fose como un transatlántico no que viaxan as persoas?
G. González: A imaxinación dá para moito e podes facer o que queiras. Por que o submarino non pode ser unha balea? E que dentro del haxa operarios traballando e vivindo aventuras? Xulio Verne ten un libro titulado “Vinte mil leguas de viaxe submarina” e esa era a idea. Quen inventou a Balea foi Federico, eu só a pintei de cores, con coidadiño, sen saír das marxes do debuxo.

Foi realidade o proxecto de Balea?
F.F.: Buscando baleas para inspirarme, atopei un parque nun lugar de Finlandia no que hai unha balea moi grande, con tobogáns, onde os rapaces se poden meter por dentro. Podería facerse realidade nun obxecto grande algún día.Esperemos que si.

Por que as persoas que hai dentro de Balea levan traxes amarelos?
G.G.: Escollín o amarelo porque é unha cor moi vistosa. Se teñen que saír dela a facer reparacións, como vedes na ilustración, están localizados en todo momento para que non se perdan, porque no fondo do mar todo é azul. Así, se ves algo amarelo, é un operario da Balea. Cando viñamos subindo pola estradaata Monteporreiro, atopamos dous obreiros vestidos de amarelo que estaban limpando parte da beirarrúa e víanse de marabilla. A cor amarela para isto era ideal.

Como pode navegar a Balea?
F.F.: Ten un mecanismo de corda ultramoderno e enerxeticamente sostible, porque non contamina. Nós somos artistas, non enxeñeiros, aínda que aquí actuemos coma enxeñeiros para crear a Balea. Pero deixamos que algún enxeñeiro máis capacitado deseñe ese tipo de motor.
G.G.: Un motor que non contamine, que non use petróleo nin gasolina, e vaia polo fondo do mar deixando todo limpiño.

Por que hai tantas salas na Balea?
G.G.: Toda a xente que vai aí, máis de douscentos operarios, necesita espazos e camarotes para cando teñen que comer, facer exercicio…
F.F.: É coma unha pequena cidade submarina. Non sabemos de onde veñen, aínda que seguramente sexa do Norte de Europa. Non sabemos se hai un país onde vivan todos eles. Sería interesante que a vosa imaxinación vos levase a escribir algo sobre isto. O propósito é que todas as preguntas que vos plantexedes como lectores do libro, sexades quen de pensar nas respostas e facerdes propia a historia.

Canto tempo vos levou este proxecto?
G.G.: Todo o proxecto levou dous anos. Nas cousas que nos gustan e que pagan a pena hai que esforzarse. Eu non vou facer as cousas ben á primeira. Credes que isto faise dun plumazo? Non, leva o seu tempo! Para colorear as dúas caras do mural da Balea tardei tres meses, pintando todos os días unhas seis ou sete horas.
F.F.: O labor de Germán é importantísimo porque todos os detalles que hai na Balea son dunha minuciosidade extrema. Na súa obra pictórica, el traballa con acuarela, fai debuxos de obxectos moi pequenos, como por exemplo, un chisqueiro a tamaño real e coas letras moi pequeniñas. Esa técnica aproveitouna para facer a balea deste libro.


Á hora de debuxar as estancias, pensaches 
en que os nenos poderían crear unha historia de cada unha?
F.F.: Eu plantexei unha serie de situacións pero, se vos fixades, hai unha parte da Balea que non se ve. É como se fixeramos un corte no obxecto e vísemos a primeira cara, pero supoñendo que a Balea ten volume e que por detrás hai estancias… Esa era a idea: facer un libro no que haxa un campo aberto para imaxinar novas situacións e novas Home balea 1historias.

Que consellos nos darías para sermos bos ilustradores?
F.F.: Que leades moito.
G.G.: Un empeza por ler. Como farías para escribir un libro? Pois primeiro, lendo libros.

Advertisements
No comments yet

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: